MERITXELL RAMBLA

MERITXELL RAMBLA

Coordinadora
Educadora-Acompanyant

“Em sento feliç compartint les inquietuds i les ganes de descobrir dels infants, aprenent d’ells i amb ells.”

Mestra, especialitzada en educació especial i psicòloga educativa. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós, teràpia de PNL, competències bàsiques i intel·ligències múltiples, fa 13 anys que treballa en l’àmbit de l’educació. Actualment comparteix la seva tasca al Picot de Colors amb acompanyaments familiars individualitzats. Ha estat mestra activa de diverses àrees en edats d’Infantil i Primària i membre de l’equip d’orientació en escoles diferents. Forma part de l’equip FiTAformacions a famílies i mestres, i va ser-ho del Grup de Recerca TREVA de l’ICE (UB), amb Luis López González. També va ser monitora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Associació Juvenil Mà Oberta-Cor Obert Valldemia en edats infantils i juvenils.

Sensible, atenta als detalls i a les necessitats individuals de cada infant, creu que el respecte pel ritme intern de cada un d’ells és la clau per un aprenentatge “de dins cap a fora”.

Laura Navarro. Educadora-acompanyant

LAURA NAVARRO

Educadora-Acompanyant

“L’acompanyament amb presència i amor, observant sense judicis, esdevé una oportunitat per connectar-nos, com a educadores, amb l’alegria i el moviment de la vida a través dels infants.”

Educadora infantil, directora d’activitats de lleure i biòloga. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós. Ha realitzat diferents cursos d’educació emocional i gestió d’emocions des d’una mirada sistèmica. Després de treballar durant més de 10 anys en diferents àmbits de l’educació no formal com educadora ambiental i educadora emocional amb infants i joves, s’especialitza en l’acompanyament respectuós de la petita infància partint d’una mirada sistèmica. Els últims dos anys ha portat la gestió d’una llar de criança com a educadora d’infants d’1 a 3 anys, acompanyant el sistema familiar de cada infant i oferint orientació en la criança.

Alegre, pacient i afectuosa, confia en el potencial natural de cada infant per a fer créixer la seva llavor interna.

Marina Burgués

MARINA BURGUÉS

Educadora-Acompanyant

“Crec en les persones i m’apassiona el seu potencial per canviar el món.”

Mestra, especialitzada en educació especial. Formada en educació viva i educació globalitzada, ha estat mestra activa en les edats d’Infantil i Primària des del 2012, realitzant diferents tasques educatives. També ha estat monitora i directora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Agrupament Escolta La Soca en edats infantils i juvenils. A més, el fet de compartir tres estius de la seva vida amb els infants dels camps de treball educatius de Tanzania i Paraguay amb la ONGD SED va encaminar-la a formar-se en cooperació internacional.

Organitzada, valenta i responsable, creu que el moviment lliure dels infants és la base perquè puguin desenvolupar el propi procés d’aprenentatge de la manera més natural possible.

MARINA COTS

MARINA COTS

Educadora-Acompanyant

“Crec profundament en la importància i la responsabilitat de la feina que faig i la desenvolupo amb implicació i amor.”

Mestra especialitzada en educació infantil, formada en educació lliure, acompanyament respectuós i acompanyament emocional de l’infant. Ha estat mestra durant 7 anys en escoles de 0 a 3 anys, sostenint la cura i l’educació dels infants i acompanyant també a les famílies en els primers anys de criança. També va formar part de l’esplai Esplaia’t com a monitora de lleure durant 6 anys en edats infantils i juvenils. Paral·lelament a la seva tasca educativa, dedica part del seu temps a formar-se professionalment i a l’autoconeixement.

Sensible, perseverant i empàtica, creu profundament en el respecte total pels processos maduratius dels infants, confiant sempre en les seves capacitats i la seva autoregulació, ells i elles són els veritables protagonistes del seu camí.

Darrere d’aquest equipàs d’acompanyants, hi ha un equip pedagògic d’educadors en actiu, tots ells i elles membres de l’Associació Educant en Colors, i que voluntàriament tenen cura de tots els aspectes que afecten a la vida del Picot de Colors, aportant els valors i les tasques complementàries, necessàries per tirar endavant un projecte d’aquestes característiques: el lideratge, la creativitat i la imaginació que ens transmet en David; l’experiència, la racionalitat i la confiança que ens dóna en Manolo;
la tendresa, l’acollida i la pau que assenta la Mercè; l’amorositat, l’energia positiva i l’acompanyament que predomina en l’Esther; i l’organització, la constància i la destresa que ens ofereix en Joan.

Un grup de persones que composen l’equip, la comunitat base, del Picot de Colors des de les seves realitats personals, amb l’objectiu d’aportar un gra de sorra més al canvi educatiu que necessita la nostra societat.

Per si no fos poc, encara hi ha un munt de gent que s’ha implicat en aquest somni dedicant part del seu temps, oferint el seu servei, o bé, fent una aportació econòmica imprescindible per poder tirar endavant aquest projecte:

Equip d'Educant en colors