MERITXELL RAMBLA

MERITXELL RAMBLA BARBERAN

Coordinadora Educadora-Acompanyant del grup Mitjans

“Em sento feliç compartint les inquietuds i les ganes de descobrir dels infants, aprenent d’ells i amb ells.”

Mestra, especialitzada en educació especial i psicòloga educativa. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós, teràpia de PNL, competències bàsiques i intel·ligències múltiples, fa 13 anys que treballa en l’àmbit de l’educació. Actualment comparteix la seva tasca al Picot de Colors amb la formació a Llars d’Infants sobre el canvi de mirada pedagògic, com a formadora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i amb acompanyaments familiars individualitzats. Ha estat mestra activa de diverses àrees en edats d’Infantil i Primària i membre de l’equip d’orientació en escoles diferents. Forma part de l’equip FiTAformacions a famílies i mestres, i va ser-ho del Grup de Recerca TREVA de l’ICE (UB), amb Luis López González. També va ser monitora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Associació Juvenil Mà Oberta-Cor Obert Valldemia en edats infantils i juvenils.

Sensible, atenta als detalls i a les necessitats individuals de cada infant, creu que el respecte pel ritme intern de cada un d’ells és la clau per un aprenentatge “de dins cap a fora”.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/educante/public_html/elpicotdecolors/wp-content/plugins/Ultimate_VC_Addons/modules/ultimate_team.php on line 507
Laura Navarro. Educadora-acompanyant

LAURA NAVARRO PARDO

Educadora-Acompanyant del grup Petits

“L’acompanyament amb presència i amor, observant sense judicis, esdevé una oportunitat per connectar-nos, com a educadores, amb l’alegria i el moviment de la vida a través dels infants.”

Educadora infantil, directora d’activitats de lleure i biòloga. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós. Ha realitzat diferents cursos d’educació emocional i gestió d’emocions des d’una mirada sistèmica. Després de treballar durant més de 10 anys en diferents àmbits de l’educació no formal com educadora ambiental i educadora emocional amb infants i joves, s’especialitza en l’acompanyament respectuós de la petita infància partint d’una mirada sistèmica. Al 2016 crea la llar de criança La Petita Pinya i la gestiona durant 2 anys, com a educadora d’infants d’1 a 3 anys, acompanyant el sistema familiar de cada infant i oferint orientació en la criança.

Alegre, pacient i afectuosa, confia en el potencial natural de cada infant per a fer créixer la seva llavor interna.

Marina Burgués

MARINA BURGUÉS CEBALLOS

Educadora-Acompanyant del grup Mitjans

“Crec en les persones i m’apassiona el seu potencial per canviar el món.”

Mestra, especialitzada en educació especial. Formada en educació viva i educació globalitzada, ha estat mestra activa en les edats d’Infantil i Primària des del 2012, realitzant diferents tasques educatives. També ha estat monitora i directora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Agrupament Escolta La Soca en edats infantils i juvenils. A més, el fet de compartir tres estius de la seva vida amb els infants dels camps de treball educatius de Tanzania i Paraguay amb la ONGD SED va encaminar-la a formar-se en cooperació internacional.

Organitzada, valenta i responsable, creu que el moviment lliure dels infants és la base perquè puguin desenvolupar el propi procés d’aprenentatge de la manera més natural possible.

null

AINA CHOY
VIVES

Educadora-Acompanyant del grup de Grans

“Cada infant és la descoberta d’un nou món del qual em nodreixo dia a dia. En captiva summament observa-lo i acompanyar-lo, des del respecte i l’estimació, en el seu procés d’aprenentatge i descoberta”.

Mestra d’educació primària, especialitzada en educació especial, instruïda en educació viva, pedagogia verda i acompanyament emocional des d’una mirada sistèmica. Així com, directora de lleure i dissenyadora gràfica.
Ha estat educadora emocional amb infants, joves i adults des de 2005 i aquesta trajectòria la porta a formar-se en educació viva i activa, trobant en el Picot de Colors l’espai òptim per a dur a terme un acompanyament conscient amb tota la seva formació i experiència.

Paral·lelament, ha guiat grups d’infants i joves en entorns d’infància en risc a Bolívia i a l’Índia.

Imaginativa, alegre, dinàmica i empàtica, creu profundament en l’anhel i la motivació pròpia de cada infant per guiar-lo en la construcció de la seva identitat des de l’essència.

Darrere d’aquest equipàs d’acompanyants, hi ha un equip pedagògic d’educadors en actiu, tots ells i elles membres de l’Associació Educant en Colors, i que voluntàriament tenen cura de tots els aspectes que afecten a la vida del Picot de Colors, aportant els valors i les tasques complementàries, necessàries per tirar endavant un projecte d’aquestes característiques: el lideratge, la creativitat i la imaginació que ens transmet en David; l’experiència, la racionalitat i la confiança que ens dóna en Manolo;
la tendresa, l’acollida i la pau que assenta la Mercè; l’amorositat, l’energia positiva i l’acompanyament que predomina en l’Esther; i l’organització, la constància i la destresa que ens ofereix en Joan.

Un grup de persones que composen l’equip, la comunitat base, del Picot de Colors des de les seves realitats personals, amb l’objectiu d’aportar un gra de sorra més al canvi educatiu que necessita la nostra societat.

Per si no fos poc, encara hi ha un munt de gent que s’ha implicat en aquest somni dedicant part del seu temps, oferint el seu servei, o bé, fent una aportació econòmica imprescindible per poder tirar endavant aquest projecte: